Novinky e-mailem
E-mailová adresa:
Anketa: Oblíbené formy studia jazyků
Kterou formu studia jazyka preferujete?
Zajímavosti:
Potřebujete nový web ? Tvorba webových stránek od NewLogic.cz splní vaše očekávání. Velký výběr a nízké ceny to jsou originálních parfémy od Parfumery.cz Find the best place for your stay in Prague Luxury Hotels in Czech.
Domů | Texty | Recenze | Kniha "Angličtina pro předškoláky" od Ivy Hennové z pohledu učitelky

Kniha "Angličtina pro předškoláky" od Ivy Hennové z pohledu učitelky

Velikost písma: Decrease font Enlarge font
image

S výukou angličtiny dětí v předškolním věku jsem začínala v době, kdy ještě nebyly běžně dostupné výukové materiály a podpora, které existují dnes. Ale už tehdy bylo zřejmé, že děti si chtějí především hrát, aktivně celým tělem prožívat to, co právě dělají a bavit se u toho. K tomu je zapotřebí mít v zásobě spoustu her, činností, písniček, říkanek, rituálů a pohybových aktivit. V průběhu své učitelské praxe si každý vytváří, obnovuje a obohacuje jakousi pomyslnou „banku aktivit", ze které potom čerpá.

Domnívám se, že kniha Angličtina pro předškoláky je přesně takovým počátečním vkladem a základním stavebním kamenem, který by neměl chybět v žádné „bance aktivit“ učitele malých dětí. Jednak proto, že přesně vystihuje podstatu a způsob, jak se malé děti cizímu jazyku učí, ale zejména poskytuje konkrétní aktivity, činnosti a náměty pro jejich modifikaci. Kniha velmi usnadní přípravu na výuku těm, kteří s ní teprve začínají, poskytne jim zdroj inspirace a zcela jistě povzbudí jejich fantazii k upravování stávajících a k vymýšlení nových her. Pro zkušenější pedagogy je kniha přehledným shrnutím a připomenutím aktivit, které jsou jednoduché a účinné, a po kterých každý rád a často sáhne. Jednotlivé hry a činnosti jsou detailně popsány, což ocení zejména ti, kteří se výuce malých dětí ještě nevěnovali. Notový přepis písniček uvítají hudebně nadaní kolegové, kteří děti sami doprovází na hudební nástroj. Myslím, že z Angličtiny pro předškoláky mohou čerpat nejen mateřské školy a pedagogové, ale i jazykově vybavení rodiče, kteří si se svými dětmi povídají, zpívají a hrají. Mě osobně kniha velmi oslovila jako pedagožku i jako matku, která jazykové vzdělávání malých dětí podporuje. Určitě ji zařadím mezi své „top používané“ zdroje.

Přidat do: Add to your del.icio.us del.icio.us | Digg this story Digg