Novinky e-mailem
E-mailová adresa:
Anketa: Oblíbené formy studia jazyků
Kterou formu studia jazyka preferujete?
Zajímavosti:
Potřebujete nový web ? Tvorba webových stránek od NewLogic.cz splní vaše očekávání. Velký výběr a nízké ceny to jsou originálních parfémy od Parfumery.cz Find the best place for your stay in Prague Luxury Hotels in Czech.
Domů | e-Learning | Studijní texty | Metodologie učení jazyků

Metodologie učení jazyků

Velikost písma: Decrease font Enlarge font
image Obálka publikace

Elektronická příručka pro lektory a učitele cizích jazyků. Příručka je zpracována ve třech jazykových mutacích: angličtině, francouzštině a němčině.

T-Kit 2: Methodology in Language Learning. Council of Europe and European Commission, July 2000








Plné znění publikace v angličtině najdete
ZDE (pdf; 1,98 MB)

Obsah:

1. Reflections on language learning

1.1 Language learning and language teaching
1.2 Roles of learners and facilitators
1.3 What are learning styles?
1.4 Correction of errors


2. Task-Based Learning

2.1 Introduction and clarification of terms

2.2 Task-Based Language Learning

2.2.1 Background to Task-Based Language Learning
2.2.2 Task-Based Language Learning
2.2.3 Task-Based methodology
2.2.4 Language ability and learning styles

2.3 Factors to consider

2.3.1 Learners’ profile
2.3.2 Negotiating the course content
2.3.3 Location of course and resources available
2.3.4 The intercultural dimension

2.4 Concrete example of a task: Preparing a meal


3. Examples of Task-Based Learning

3.1 Task from No Materials
3.2 Exploitation of a photograph
3.3 Exploitation of a newspaper article


4. Selecting and using materials

4.1 General considerations

4.2 Various sources of materials

4.2.1 Materials from the learners
4.2.2 Materials from television
4.2.3 Pictures
4.2.4 Objects as materials
4.2.5 Leaflets
4.2.6 Games
4.2.7 Songs and sounds
4.2.8 The locality of the course
4.2.9 Information technology


5. DIY Section and feedback

5.1 Introduction
5.2 Material
5.3 Blank planning sheet
5.4 Materials exploitation: 101 ways of making the most of what you’ve got


APPENDIX 1: Methodology in language learning T-Kit Evaluation form
APPENDIX 2: References and further reading
APPENDIX 3: Feedback to DIY section

 

Publikaci si můžete stáhnout také ve francouzštině a němčině.




Zdroj: www.youth-partnership.net



Přidat do: Add to your del.icio.us del.icio.us | Digg this story Digg

Komentáře (0 reakce na článek):

Vložit komentář k tomuto článku comment


překlady a překladatelé
Témata
Hodnocení článku
3.00